Dema
kalikê min çû heqîya xwe ez heft salî bûm. Di bîranînên min de hinek gotin û
biwêjên wî cîhê xwe girtine. Ewê carna bi şiklekî derdikevin holê, carna dîsa
wedigerin cîhê xwe. Lê va rojên dawî de gotinek wî di dilê min de hat û çû. Çima
heyan niha ne û niha? Dibe sedemek wî jî hebe. Em dizanin ku tu tişt bê sedem nîne. Lê dibe ku hejîya me
ji sedemên wî tiştî
tine be. Raste, dinya mirov ji qasî xeyalên mirov in. Lê dîsa jî mirov nikare
tu kesî re sinorekî bikşîne.
Însan her dem alîyên xwe yên aşîkar zêdetir e.
Li vir deh rojan pêşt ve birayê min li vir ba min bû. Salek bû me hevûdin
neditî bû. Mîna hatina xwe jî çû. Çer ku mar û mûr zû û dereng vedigerin qula
xwe, mirov jî zû û dereng dizivirin mala xwe. Ew jî bi mîvanî hatibû, çû mala
xwe. Min dixwest ku gotinekê bapîrê xwe binivisim, gotina dapîra min li pêş gotina bapîrê min girt. Dapîra min digot: “Rojên
hijmarî zû derbaz dibin.” Birayê min ji bo çend rojên hijmartî hatibû, rojên wî
qedîyan, ew jî çû.
Sê rojan dû wî re jî bav û dayika
min çûn. Birayê min mala xwe ne li vir bû, bi mîvantî hat û çû. Lê dê û bavên
min? Ew jî çûn mala xwe. Bi salane ew di navbera li vir û li wêr de tên û diçin.
Hîn jî di cîhekî de nasekinin. Du malên
wan hene. Malek li welat, malek li vir. Ew der welat e, lê vir çî ye? Bi rastî
ew jî pir belû nîne. Mîna hemû mirovên koçber cîhekî wanî belû jî tune. Terin
wir, çavên wan li vir e; tên vir, çavên wan li wir e.
Bira, bav û dê çûn. Gotina bapîrê
min hat bîra min. Ji min re digot: “Bav û bira!” Nizanim, heyan niha min ew
gotina wî pir jî ber xwe re nehanî bû. Lê dû çûyina bav û birayên min li ber
min re hat û çû. Hinek tişt hene nayên tarif
kirin, tenê tên tecrûbe kirin. Pir tişt jî hene ku yek carê tên sere mirov û dubarebûna wan
tune ye. Bila va jî wusa bê zanîn.
Ez li vir hûn li vir, dendikên bin
erdê ne, rojên xwe dipên. Despêkek hebe jî, her mirov di rêzbûna jîyanê de mina
biskek xalîçeyê, an jî mina helqek zincîrê cîhê xwe digire. Ew bisk dibe ku bi
cîh girtin û rengdayîna xwe bala hemû temaşevanên xalîçeyê bigşîne, dibe kû qet neyê dîtin jî. Lê çer dibe bila bibe
ew bi xwe biskek ji xalîçeyê ye. Jîyan didome, dimeşe û diqede. Lê tineyî nabe. Tiştê ku hebû ye çer dikare tuneyî be. Em xwe dikin
navînê û tiştan dinêrin.
Dema me tiştek nedît wî
tineyî dihesibînin. Tineyî hesibandin dikare tiştekî heyî tineyî bike?
Îsal sal sar derbaz bû. Heyan pêş çend rojan her kesî gilîyên rojên sar dikir. Îroj
çend rojin hewa germ e. Çend rojên din şuve îcar mirov gilîyên xwe yên ji bona rojên germ
bînin ziman. Lomaye ku tê gotin ku “mirov ne ji ber sarê tê, ne jî ji ber
germê.” Em çi bikin. Jîyan wusa ye, însan wusa ye.
17.06.2013, Stuttgart. Sêşem
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen